Hexagon Purus otrzymał niedawno zamówienie od Ford Trucks na dostawę systemu magazynowania wodoru.
Rozwiązanie to zostanie wykorzystane przy projektowaniu Forda F-MAX FCEV, ciężkiej ciężarówki na ogniwa paliwowe, opracowanej w ramach paneuropejskiego projektu Horizon Europe ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem). Ma on na celu dekarbonizację dalekobieżnego transportu drogowego na całym terytorium Europy. W ramach projektu Hexagon Purus dostarczy swój system w pierwszym kwartale 2024 r.
Partner tej inicjatywy, firma Ford Trucks, opracuje i dostarczy prototyp F-MAX, który zostanie zintegrowany z flotą zeroemisyjnych pojazdów ciężarowych, które będą zbierać dane dotyczące osiągów w warunkach rzeczywistych.
– Jesteśmy zachwyceni współpracą z Hexagon Purus – komentuje Emrah Duman, wiceprezes Ford Trucks. – Wszystkie nasze wysiłki w zakresie inwestycji, badań i rozwoju oraz innowacji skupiają się na naszej międzynarodowej strategii elektryfikacji. Chcemy stać się kluczowym graczem w dekarbonizacji przemysłu motoryzacyjnego.
F-MAX będzie pierwszym wodorowym modelem Ford Trucks. Opracowany i zmontowany w Turcji, w 2025 r. przeprowadzi kilka demonstracji w europejskim korytarzu Ten-T, w ramach projektu ZEFES.
– W połączeniu z know-how Ford Trucks, nasza wiedza specjalistyczna w zakresie lekkich i bezpiecznych technologii magazynowania wodoru utoruje drogę dla ciężkich pojazdów ciężarowych z ogniwami paliwowymi w Europie – podsumowuje Michael Kleschinski, wiceprezes wykonawczy Hexagon Purus. (red)