Ależ się działo. Dwudniowa konferencja „Branża TSL dziś i jutro” przeszła do jakże pozytywnej historii. Pierwszy event organizowany przez Truck.pl zgromadził licznych słuchaczy i znamienitych ekspertów, zatem powoli już myślimy o kolejnych wyzwaniach.
A tymczasem polecamy jeszcze wrócić do przeszłości, czytając jedyny w swoim rodzaju alfabet.
A Analiza
Przyczyny szkód we flotach to jeden z elementów usługi zarządzania ryzkiem w ofercie PZU – partnera konferencji.
B Bardzo
… ważną kwestią dla firm transportowych jest dobra reputacja. Ekspertem był Leszek Luda, prezes zrzeszenia Unia Transportu.
C Czasopismo,
… redakcja, portal: Truck.pl. Czyli w skrócie organizator konferencji.
D Dariusz Drąg,
… dyrektor ds. rozwoju Ptak Expo jako pierwszy zabrał głos na otwarciu eventu, z radością witając licznie zgromadzonych uczestników i gości.
E ESG
… to na razie rzadkość w firmach transportowych. O tym, że warto i dlaczego warto opowiadała Katarzyna Prętnicka z Locotranssped.
F Frekwencja.
Wszystkie siedzące miejsca zajęte, a do tego sporo osób jeszcze stało. Zainteresowanie naszą konferencją przerosło oczekiwania organizatorów. Dziękujemy za poświęcony czas!
G Grupa MAK,
… broker ubezpieczeniowy chętnie wskazuje praktyczne porady i triki jak obniżyć składkę za ubezpieczenie floty pojazdów. Ekspertem był Michał Parol, dyrektor ds. rozwoju biznesu.
H Hiszpania
– kraj, w którym można zapłacić kartami paliwowymi zarówno On Turtle jak i UTA Edenred.
I Infrastruktura,
… a raczej jej brak, wpływa na to, dlaczego aktualnie ekomobilna rewolucja jest wręcz niemożliwa. Tak można w skrócie zdefiniować jeden z wniosków debaty o finansowych aspektach pojazdów na prąd w transporcie ciężkim.
J Jerzy Różyk,
… właściciel CDS Kancelaria Brokerska, rozprawiał, czy my wybieramy ubezpieczyciela, czy... ubezpieczyciel wybiera nas?
K Krzesła
…i stoliki w specjalnej strefie eksperckiej, tak prezentował się nasz pomysł na poszerzenie wiedzy i rozmowy handlowe.
L Locotranssped,
… specjalista w transporcie intermodalnym, miał swojego reprezentanta w dwóch debatach. Dwóch, bowiem nasz moderator prowadził również dyskusję zorganizowaną przez targi. Wiedzą służył prezes firmy - Rafał Mroziński.
M MT TSL.
Nazwa targów, w ramach których organizowaliśmy konferencję.
N Nadarzyn.
To właśnie w tym podwarszawskim mieście odbyło się opisywane wydarzenie.
O Ogniewski Marcin.
Dyrektor Biura Rozwoju Biznesu Korporacyjnego w PZU opowiadał m.in. o zaletach ubezpieczania floty ciężarowej w PZU. Zabrał również ważny głos w debacie na temat przyszłości ekomobilności w transporcie drogowym.
P Pogotowie Prawne.
Dyżur przy stoliku eksperckim pełnili przedstawiciele TC Kancelaria Prawna.
R Restrukturyzacja
… może być ratunkiem dla wielu firm. Szczegółowych informacji udzielała firma PF Restrukturyzacje
S Stereotyp.
„Zastaw na towarze - sposób zabezpieczenia zapłaty za przewóz czy nielegalne zajęcie towaru?” – tak brzmi temat prelekcji Maurycego Kieruja, radcy prawnego i Mateusza Pernaka, prawnika (obaj TC Kancelaria Prawna). Udowodnili oni, że wbrew powszechnej opinii prelekcje o prawie nie muszą być nudne.
Ś Świeboda Justyna,
… prezes Polskiego Instytutu Transportu Drogowego opowiadała o realiach zarobków kierowców zawodowych.
T Turtle.
A nawet OnTurtle. Emitenta kart paliwowych reprezentowały Dorota Nowak i Paulina Racka, które opowiadały m.in. o ścisłej kontroli wydatków oraz optymalizacji kosztów i czasu na zarzadzanie flotą.
U UTA Edenred
… to jeden z partnerów konferencji. Firma specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań związanych m.in. z bezgotówkowym tankowaniem i opłatami drogowymi.
W Witold Molanda,
… z-ca dyrektora generalnego ds. przewozów i spedycji PKS International Cargo – jednego z partnerów eventu.
Z Zielińska Aleksandra
… (Marketing Manager Poland & Ukraine, IVECO) - przedstawicielka importerów ciągników w debacie o ekomobilności. Importer popiera dekarbonizację w transporcie.
Zarządzanie ryzykiem
Marcin Ogniewski, dyrektor Biura Rozwoju Biznesu Korporacyjnego w PZU:
– Poza produktami ubezpieczeniowymi, z których jesteśmy najbardziej znani, wspieramy przewoźników drogowych i innego rodzaju przedsiębiorstwa również w zarządzaniu szeroko pojętym ryzykiem. W przypadku flot to zarówno ryzyko ubezpieczeniowe, związane z powstawaniem i wielkością szkód, systemy wspierające w tym zakresie jak i programy prewencyjne. Programy prewencyjne - nakierowane na wykorzystanie technologii w zarządzaniu ryzykiem, ale również szkoleń kierowców oraz menedżerów transportu. Zarządzanie ryzykiem wykorzystujemy także przy ubezpieczeniach majątkowych. Dodam, że przy dobrze skrojonym programie ubezpieczeniowym floty ciężkie mogą liczyć na spadek szkodowości nawet o ponad 30%.
Restrukturyzacja to ratunek
Łukasz Frączek, adwokat, kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, wiceprezes PF Restrukturyzacje:
– Tematem przewodnim targów, konferencji, były problemy finansowe firm transportowych. Ich zadłużenie liczone jest już w miliardach złotych. Niestety, nadal systematycznie rośnie, a w ostatnich latach wręcz zyskuje na dynamice. Remedium na te kłopoty może być restrukturyzacja. To formalne postępowanie, mające na celu wydobycie przedsiębiorcy z kłopotów finansowych. Stanowi ratunek, gdy inne sposoby zawodzą. Zauważamy, że nierzadko firmy idą na łatwiznę zaciągając kolejne kredyty, co stanowi bardzo złe rozwiązanie. Otwarcie procesu restrukturyzacyjnego wg naszych statystyk w 80% kończy się sukcesem. I właśnie dlatego gościliśmy w Nadarzynie, chcąc opowiedzieć o restrukturyzacji przewoźnikom drogowym, bo właśnie z tą branżą współpracujemy. (TC)