Fot. MAN
Autokar MAN z logo FC Bayern Monachium był jedną z głównych atrakcji 16. edycji Expo Foro w Meksyku. W targach w Mexico City wzięło udział około 100 wystawców i 17.000 odwiedzających.
Volkswagen Truck & Bus Mexico przywitał gości jedną z najszerszych gam autobusów na rynku. Punktem kulminacyjnym wydarzenia była prezentacja MAN RR3 w oficjalnych barwach FC Bayern Monachium.
FC Bayern Monachium to jeden z najbardziej utytułowanych i najbardziej znanych klubów piłkarskich na świecie. Ma ponad 310.000 członków, więcej niż jakikolwiek inny klub. MAN Truck & Bus i autobusy firmy odnoszą sukcesy również na całym świecie.
– Nic więc dziwnego, że autokar MAN z logo FC Bayern Monachium był jedną z głównych atrakcji 16. edycji Expo Foro w Meksyku – mówi Heinz Kiess, szef działu marketingu produktów w autobusie, dodając: – Dzięki wieloletniej współpracy, którą utrzymujemy jako sponsor klubu Bundesligi, ta wyjątkowa forma autobusu kibica stała się możliwa.
Ważne wydarzenie
Targi Expo Foro są uważane za jedno z najważniejszych wydarzeń w sektorze mobilności w Ameryce Południowej. Stawili się czołowi przedstawiciele branży samochodów ciężarowych i autobusów, a także eksperci. Meksykański partner firmy MAN, Volkswagen Truck & Bus Mexico, zaprezentował na swoim stoisku jedną z najszerszych gam autobusów na rynku. Oprócz nowoczesnych autokarów pokazano zrównoważone autobusy miejskie i międzymiastowe.
Jednak autobus w oficjalnych barwach FC Bayern Monachium był głównym tematem zarówno prezentacji, jak i gości. Bazuje on na podwoziu MAN RR3 19.480.
– Efektownie pomalowany na czerwono i z napisem FC Bayern na bocznych ścianach, przyciągnął uwagę wszystkich i był tematem numer jeden rozmów – mówi Kiess. – W tym roku świętujemy 20-lecie naszej działalności w Meksyku. Cieszymy się, że nasze autobusy znalazły się wśród głównych atrakcji targów.
Fot. MAN
Sukces międzynarodowy również poza Europą
Meksyk ma rozwiniętą sieć autobusową, a autobusy są jednym z ulubionych środków transportu publicznego mieszkańców.
– Coraz więcej pojazdów, które bezpiecznie i wygodnie dowożą mieszkańców i turystów do celu, pochodzi właśnie od nas. Na przykład w 2023 roku co piąty autobus sprzedany w Meksyku to Volkswagen lub MAN – dodaje Kiess.
Autobusy MAN Truck & Bus są jednak popularne nie tylko w tym południowoamerykańskim kraju. W roku obrotowym 2023 branża autobusowa wyraźnie ożywiła się na całym świecie, a teraz wraca na drogę sukcesu. Sprzedaż autobusów marek MAN i NEOPLAN wzrosła o około 19%, z 4.806 do 5.703 sztuk. Spośród nich 1.172 pojazdy zostały sprzedane poza Europą.
Podczas gdy MAN produkuje i sprzedaje kompletne autobusy w Europie, na rynku światowym oferuje głównie podwozia. Są one następnie montowane w kompletnych autobusach w kraju przez certyfikowanych producentów zabudów.
– Nasze podwozia cieszą się międzynarodowym popytem i są z powodzeniem stosowane niemal na całym świecie – podkreśla Kiess.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynków, firma MAN oferuje teraz na rynek globalny również w pełni elektryczny model Lion's Chassis E. Celem jest uczynienie transportu w miastach na całym świecie jeszcze bezpieczniejszym, cichszym i czystszym.
– Do 2030 r. liczba autobusów elektrycznych w wielu miastach Ameryki Łacińskiej wzrośnie ponad siedmiokrotnie. Dzięki podwoziu zapewniamy producentom nadwozi z krajów regionu, ale także z reszty świata, doskonałą bazę dla ich w pełni elektrycznych modeli – zapewnia Heinz Kiess. (red)
Fot. MAN