Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

100 procent Renault Trucks

W firmie Dom-Trans tylko francuska marka
06.02.2015 00:00:00
Dom-Trans ze Straszęcina koło Dębicy, to przewoźnik, którego pojazdy jeżdżą po całej Europie. Jest ich niemal 100. Łatwo je rozpoznać po firmowej czerwonej barwie kabiny z wielkim białym napisem Dom-Trans i po... marce. Bo wszystkie ciągniki siodłowe przedsiębiorstwa to pojazdy Renault Trucks z rodziny Premium, Magnum, a od niedawna także 14 samochodów z nowej gamy T.
Dom-Trans powstał w 1990 roku. Na początku działalności firma dysponowała jednym Starem 29. Firma zaczęła szybko rosnąć i wzbogacała tabor. Leciwego Stara wspomagały najpierw kupione z drugiej ręki Kamazy. W 1993 ro. właściciel postanowił poszerzyć usługi o transport międzynarodowy. Flotę firmy wzbogacił używany ciągnik siodłowy Volvo. Krótko po nim znalazły się w niej także ciężarowe Renault - Major i Magnum. Podkarpacka firma woziła ładunki tam i z powrotem do Rosji, na Ukrainę i Węgry, do Bułgarii i Rumunii. Samochodów było coraz więcej.
- Wtedy kupowaliśmy tylko używane ciężarówki, często uszkodzone lub powypadkowe - mówi Mariusz Lis, właściciel. - Sami je remontowaliśmy, co przy utrudnionej dostępności części nie było łatwe. Takie problemy pomagali nam wówczas rozwiązywać pracownicy serwisu krakowskiego Eurocomplex Trucks. W ten sposób narodziła się nasza współpraca, która trwa do dzisiaj. Korzystaliśmy z samochodów różnych marek i przekonaliśmy się do Renault. To niezawodne i ekonomiczne pojazdy.
Na początku nowego wieku szef Dom-Transu postawił na nowe pojazdy. Wcześniejsze doświadczenia spowodowały, że nie zastanawiał się długo nad wyborem marki. To miało być Renault, a zakupu dokonano oczywiście w Eurocompleksie. Nowym pojazdem był ciągnik Premium dCi. Koniunktura w pierwszych latach XXI wieku spowodowała, że Dom-Trans zaczął się szybko rozwijać. Zmianie uległy kierunki działania.
- Jazda na wschód stała się ryzykowna. Nie dość, że spadły frachty, to jeszcze zaczęły tam ginąć samochody. Do tego powszechna korupcja... Poszukaliśmy zajęcia na innych trasach - dodaje M. Lis.
Dzisiaj główne kierunki obsługiwane przez pojazdy Dom-Transu to kraje Europy Zachodniej. Firma wozi artykuły spożywcze i przemysłowe. Ciągniki siodłowe francuskiej marki stanowią 100% jej floty.
W maju ubiegłego roku pojawiły się w niej pierwsze dwa Renault Trucks T z 11-litrowymi silnikami o mocy 460 KM.
- Wyniki przeszły moje oczekiwania - opowiada M. Lis. - Zużycie paliwa było mniejsze od 3 do 5 l na 100 km od Premium - a to też są oszczędne samochody - i Magnum. Renault T ma też wygodną kabinę.
Tak dobre wyniki rozwiały ostatnie wątpliwości i jesienią park maszyn Dom-Transu zasiliło kolejnych 12 Renault Trucks T w takiej samej jak wspomniane wyżej specyfikacji.
Wszystkie nowe pojazdy zaopatrzone zostały w pełne kontrakty serwisowe, a kierowcy, którzy zasiedli za ich kierownicami przeszli szkolenie z techniki jazdy.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.