Fot. AM
Kilka tygodni temu do oferty chińskiej marki dołączył model e-Deliver 7, łączący w sobie cechy nowoczesnej furgonetki, w tym futurystyczny design, dużą przestrzeń ładunkową oraz imponujący zasięg.
Do miasta i w trasę
Model e-Deliver 7 napędza silnik elektryczny o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,4 do 11,9 sekundy (w zależności od wersji), a prędkość maksymalną ograniczono do 120 km/h (90 km/h w trybie Eco).
– Jest to idealne uzupełnienie naszej dotychczasowej gamy aut dostawczych, wypełniające lukę między modelami e-Deliver 3 i e-Deliver 9 – mówi Yaroslav Gural z Maxus Polska.
Pierwsze wersje posiadają napęd na przednią oś, natomiast w drugiej połowie 2024 roku planowane jest wprowadzenie wersji z napędem na cztery koła. W trzecim kwartale do sprzedaży trafi również wersja z silnikiem wysokoprężnym.
e-Deliver 7 oferowany jest z akumulatorem o pojemności 88 kWh. Producent zapowiada też wersję z mniejszym baterią (77 kWh). Zasięg pojazdu według normy WLTP wynosi od 310 do 370 km w cyklu mieszanym oraz od 450 do 540 km w cyklu miejskim. Dzięki temu elektryczny Maxus jest w stanie sprostać wymaganiom różnorodnych zadań transportowych, zarówno w miastach, jak i na dłuższych trasach.
Maksymalna moc ładowania wynosi 11 kW w przypadku prądu przemiennego (AC) oraz 90 kW na stacji szybkiego ładowania prądem stałym (DC). Czas ładowania od 20% do 80% w tym drugim przypadku wynosi 43 minuty, co jak wiadomo jest kluczowe, gdy chcemy doładować pojazd podczas przerwy w pracy.
Na razie w jednym rozmiarze
e-Deliver 7 wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, na które składają się m.in. reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej, podgrzewana przednia szyba i lusterka zewnętrzne, system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym, system Apple CarPlay i Android Auto, klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane szyby, wycieraczki z czujnikiem deszczu, a także wielofunkcyjna skórzana i podgrzewana kierownica. W opcjach znalazł się lakier metalizowany, automatyczna klimatyzacja, kamery 360 stopni i aluminiowe felgi. Za dopłatą dostępne są także przesuwne drzwi w przestrzeni bagażowej po stronie kierowcy.
Wprowadzenie modelu na rynek stanowi kolejny krok w kierunku popularyzacji elektrycznych pojazdów dostawczych w Polsce. W pierwszych miesiącach sprzedaży Maxus e-Deliver 7 jest dostępny w wersji L2H1, z rozstawem osi 3.366 mm, o długości nadwozia 5.364 mm, szerokości 2.390 mm oraz wysokości 2.390 mm. Takie wymiary przekładają się na dużą przestrzeń ładunkową wynoszącą 6,7 m³. Ładowność pojazdu to 1.055 kg. Samochód może holować przyczepę o masie do 1.500 kg. Standardowo pojazd wyposażono w trzy miejsca siedzące, ale istnieje możliwość zamówienia wersji dwuosobowej.
195 tys. zł w promocji
Rosnąca liczba dostępnych modeli, rozwijająca się infrastruktura ładowania oraz wciąż podnosząca się świadomość ekologiczna sprawiają, że elektryczne samochody dostawcze stają się coraz bardziej popularne. Nowe „dziecko” Maxusa ma szansę zyskać popularność wśród firm poszukujących nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań transportowych. Cena w Polsce za wersję L2H1 i akumulatorem 88 kWh wynosi 239 838 zł netto. Jednak do końca sierpnia obowiązuje oferta specjalna, w ramach której cena samochodu wynosi 194.990 zł netto. Pojazd można zamawiać u dealerów Maxusa. Jak podkreśla producent, e-Deliver 7 to doskonały przykład nowoczesnej inżynierii i zaawansowanych technologii, które mogą zrewolucjonizować rynek samochodów dostawczych. (AM)
Fot. AM
Fot. AM