Grupa Berto (wypożyczalnia pojazdów) oficjalnie wprowadziła na rynek, w barwach Point P, pierwszy 26-tonowy ciężki pojazd napędzany wodorem, przygotowany przez Hyliko.
Model Hyliko R26 powstał w wyniku modernizacji klasycznego pojazdu spalinowego. Zastosowano dwa ogniwa paliwowe Toyoty o mocy 80 kW, akumulator o pojemności 60 kWh, silnik elektryczny o mocy 490 kW i zbiorniki umieszczone za kabiną, umożliwiające przechowywanie 40,8 kg wodoru pod ciśnieniem 350 barów. Zasięg deklarowany jest na 450 km.
W listopadzie 2022 roku ogłoszono, że Grupa Berto wyrusza z Hyliko w wodorową przygodę. Właśnie wtedy podpisano list intencyjny dotyczący dostawy 230 wodorowych ciężarówek przez Hyliko (francuski start-up zajmujący się mobilnością zeroemisyjną) i wspólnego utworzenia usług utrzymania ruchu dedykowanych pojazdom wodorowym.
Teraz Berto wypuściła na drogi pierwszy we Francji 26-tonowy pojazd napędzany ekologicznym wodorem. Pojazd platformowy z żurawiem, wyprodukowany w wyniku modernizacji termo-wodorowej Renault C 430 z 2019 r., będzie służył firmie Point P (grupa Saint-Gobain).
Osiągi tej ciężarówki są porównywalne z analogicznym dieslem, a tankowanie wodoru trwa około 20 minut. Już wkrótce, dzięki nowemu poziomowi sprężania wodoru zasięg pojazdu ma wynosić 800 km. (red)