Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

MAN pierwszy po raz piąty

Liderem rynku ciężarówek pozostał MAN
13.03.2009 00:00:00
Piąty raz z rzędu MAN zdobył pozycję lidera sprzedaży samochodów ciężarowych w Polsce. W 2008 r. firma sprzedała 4.174 ciężarówki o DMC ponad 6 t. 4.174 podwozia i ciągniki siodłowe o masie ponad 6 t sprzedane w 2008 r. to wynik, który pozwolił MAN-owi utrzymać pozycję lidera na rynku polskim z udziałem na poziomie 21 proc. W najbardziej prestiżowym segmencie pojazdów o DMC ponad 16 t, który w ubiegłym roku zanotował największy spadek sprzedaży, MAN jest wiceliderem z wynikiem 3.089 sztuk, co daje 18,5-procentowy udział w rynku (wzrost z 16,8 proc. w 2007 r.). Liderem w klasie ciężkiej pozostał DAF (3.210 sprzedanych pojazdów i 19,2 proc. udziału rynkowego).
Firma MAN Truck & Bus Polska podsumowała ubiegłoroczne osiągnięcia podczas konferencji prasowej, która odbyła się w jej siedzibie pod koniec lutego.
Pierwszy w generalce, wicelider w ciężkich
4.174 podwozia i ciągniki siodłowe o masie ponad 6 t sprzedane w 2008 r. to wynik, który pozwolił MAN-owi utrzymać pozycję lidera na rynku polskim z udziałem na poziomie 21 proc. W najbardziej prestiżowym segmencie pojazdów o DMC ponad 16 t, który w ubiegłym roku zanotował największy spadek sprzedaży, MAN jest wiceliderem z wynikiem 3.089 sztuk, co daje 18,5-procentowy udział w rynku (wzrost z 16,8 proc. w 2007 r.). Liderem w klasie ciężkiej pozostał DAF (3.210 sprzedanych pojazdów i 19,2 proc. udziału rynkowego). Na dobry wynik MAN-a wpływ miało m.in. wprowadzenie do sprzedaży w Polsce nowego typoszeregu pojazdów TGS/TGX oraz wspomagająca sprzedaż działalność spółki MAN Financial Services, zajmującej się leasingiem, factoringiem, ubezpieczeniami oraz finansowaniem pakietów serwisowych w ratach leasingowych. W 2008 r. MFS sfinansowało sprzedaż około 400 nowych pojazdów ciężarowych.
Jak deklarowali przedstawiciele firmy, Polska jest obecnie najważniejszym, dynamicznie rozwijającym się rynkiem w Europie Wschodniej. MAN-owski Region Sprzedaży Europa Wschód osiągnął 17-procentowy udział w rynku.
Pierwszy wśród producentów
W ubiegłym roku w Polsce nabywców znalazło zaledwie 37 autobusów MAN, jednak firma utrzymała pozycję lidera wśród producentów tych pojazdów. Z zakładów produkcyjnych w Starachowicach i Poznaniu wyjechały 1.353 autobusy niskopodłogowe, które trafiły do odbiorców na całym świecie.
Sieć urosła
Autoryzowana sieć serwisowa dla pojazdów MAN-a powiększyła się w minionym roku o trzy nowe punkty. Firma nawiązała współpracę z przedsiębiorstwami PP PKS Rzeszów, Trans-Poz Gorzów Wielkopolski oraz Redos Nowy Tomyśl. Obecnie MAN dysponuje w Polsce siecią 27 serwisów, w tym 3 własnych i 24 należących do partnerów. W tym roku liczba własnych obiektów serwisowych powiększy się prawdopodobnie o kolejne dwa. MAN kończy przygotowywanie dokumentacji stacji w Gdańsku i Wrocławiu. Serwisy mają zostać oddane do użytku pod koniec roku.
MAN globalnie
Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy nie odbił się w znaczący sposób na globalnych wynikach osiągniętych przez Grupę MAN. W 2008 r. MAN po raz drugi w swojej historii dostarczył klientom ponad 100 tys. samochodów ciężarowych i autobusów. Wynik operacyjny wyniósł 1.729 mln euro i był najlepszy w całej 250-letniej historii przedsiębiorstwa.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.